Ha nem szeretnél megbetegedni…

WP_20140401_002

 

Tudod mikor esznek a legtöbbet az emberek?

Minden évben a karácsonyi időszakban. Mert ez az egyik leginkább vegyes érzelmekkel tarkított része az évnek -már december elejétől kezdve- amikor az embereknek eszük ágában sincs visszafogniuk magukat… sem az étkezésben, sem a költekezésben. Így aztán nem csoda, hogy az új évet  sokan betegen és/vagy depressziósan adósságokkal megterhelve kezdik. Hogyan lehet ez kivédeni?

Habár már elmúlt a karácsony, a szilveszter , az új évi malacsütések ideje és lassan már a január is, de a problémák hamar előjönnek, ha nem teszünk időben ellene.

Amikor az év végi felfokozott várakozás és hajrá után az emberek egy kicsit szeretik “kiengedni a gőzt” lazítanak és “minden jöhet” alapon, az evés nem áldás a test számára, hanem a betegségek melegágya.  De félre ne értsen senki. Nagyon szeretem a karácsony hangulatát, a szépen megterített asztalt, a finom, egészséges és ínycsiklandozó ételekkel, de féktelen, unalomból is reggeltől-estig evést azt  egyáltalán nem. A szinte folyamatos étkezéseknek sok hátránya van, a hízás csak az egyik...  Ezért ilyenkor nem igen vendégségekbe járni, mert ha nem eszek végig minden fogást, (amit nem is bírnék) akkor megsérteném vele a vendéglátót.

Ha viszont odafigyelünk, és a mértéket megtartjuk, akkor a karácsonyi-újévi étkezések is az egészségünket tudják szolgálni. Karácsonykor én is szoktam tradicionális magyar ételeket is készíteni. Így most sem nem maradt el

  • a klasszikus töltött káposzta sem, de “lájtosabb” verzióban. Ennek alap receptjét még tinédzserkoromban tanultam meg Anyukámtól, de én egy kicsit még változatosabbá tettem. Mivel a  savanyú káposzta alapból egyáltalán nem hizlal,  (mellesleg nagyon egészséges is, mert tele van természetes C-vitaminnal) ezért ha nem zsíros, lehetőleg szárnyashúsból készítjük el, akkor egy nagyon laktató, ízletes de nem nehéz étel lesz az eredmény. És köztudott, hogy a töltött káposzta  két-három naposan is ehető, sőt finomabb, mert az ízek már jobban összeérnek.
  • A salátákat és a köreteket a legjobb ha, friss zöldségből készítjük el, lehetőleg a majonéz és a különböző mártások elkerülésével. Helyettük  én extra szűz olíva vagy tökmagolajat használok,  pár csepp friss citromlével vagy modenai balzsamecettel meglocsolva. Ha mindenáron burgonyát is szeretnénk enni, akkor azt ne főzzük, hanem steakburgonyának süssük meg; illetve ha rizst is ennénk, azt inkább pároljuk, így legdiétásabb és kevésbé hizlal.
  • A süteményeknek sem kell feltétlenül nagyon édesnek lenni, nem attól lesz finom. hha sóssal is keverjük , akkor még különlegesebb ízeket kapunk. Én előnyben részesítem a gyümölcsös, túrós sütiket, amit nagyon jól lehet kombinálni. De van egy olasz kedvencem is, amelyet  az dél-olaszok kifejezetten karácsonyra készítenek; a neve: Cartellate pulgiesi
  • Italválasztással is bölcsen kell bánni, kiváltképp a cukros és a szénsavas  üdítőitalokat érdemes elkerülni. Helyettük válasszunk inkább  tisztított vagy szénsavmentes ásványvizet, illetve könnyű vörösbort a hús- illetve halételekhez.

 

Természetesen a férjem által készített eredeti olasz étel nélkül nálunk nem múlhatnak el az ünnepek sem. Bárhol járunk külföldön -de itthon is- nem telik el úgy egy hét sem, hogy valami tésztafélét finom szósszal ne ennénk. A most karácsonyi menü fő fogása a Gambretti volt.

Ha netán mégis túletted magad és felszedtél jó pár kilót feleslegbe, akkor sem kell aggódj!Csak kérd a (már sokak által kedvelt)  ingyenes e-mail sorozatom, amiben többek közt arról is olvashatsz, hogyan kerülheted el ezt legközelebb. Azonnali megoldásnak pedig a Nonit ajánlom, nekünk a családban mindig ez az SOS  gyorssegély gyomorpanaszokra, ha valami nem úgy sül el az étkezés során, ahogy azt eredetileg elterveztük  Bővebben: kattints ide!

 

 

Értesítő új blogbejegyzésekről

Név:

E-mail cím: